måndag, februari 22, 2010

... i vilken vår hjältinna lovordar sin bil

Det är så kallt ute att näsan frös inuti och öronen tappade känseln innan jag ens hunnit ner till parkeringen - en promenad på ungefär två, tre minuter. Jag ska erkänna att jag var lite orolig när jag satte mig i bilen. Skulle den starta? Jomenvisst gjorde den det. Utan protest! Och... termometern visade på -21 grader. FYJÄVLAFAN. Men bilen startade så snällt, så snällt och för att uppmuntra den körde jag omkring en stund så att den fick bli ordentligt varm. Sedan hittade jag den närmaste parkeringsplatsen som går att få - tom! Fördelen med det klara vädret är att det inte blir någon snö; alltså kan jag inte bli inplogad. Det blir kanske snö framemot eftermiddagen, men då står min bil på annan plats. Innan jag klev ur och låste klappade jag lite på den och talade snällt till den. :)

Fiiiin SAAB... Dutti SAAB...

Inga kommentarer: