söndag, februari 21, 2010

... i vilken vår hjältinna är mätt och nöjd


Efter en dag med mera städning, hämtning av Ingalill och därpå följande trevlig långfika, tvättstugepyssel och lite grovsoprumskånkande (hejdå köksstolar och gästsäng) med Matilda och Rille tog jag följe med dem in till Skanstull. Medan jag pratade med min käraste en stund i telefon lagade de en vidunderligt god risotto med vitt vin, svamp och parmesan och till det bjöds jag på laxfilé och en god sallad. En najsig ripasso (Monte Garbi) till det. Och så mysigt småprat.

Efter maten blev jag galet sömnig och tvinnade mig raskt tillbaka till Sköndal. Gröna linjen var död, men tack-och-lov är inte busstrafiken helt utslagen, så jag var "hemma" på knappa 20 minuter.

Nu är det sovdags. Jag hoppas innerligt att gröna linjen återupplivats i morgon bitti, så att jag kan åka ut till Vällingby och hälsa på några jag minns med värme och en viss saknad.

G'natt, me hearties.

Inga kommentarer: