måndag, februari 01, 2010

... i vilken vår hjältinna riskerar härdsmälta

Eeeek. Vilken oerhörd mängd information och nya intryck som min arma hjärna bombarderats med idag! Det är enskilda elever och schema och grupper och halvgrupper och vilka kurser som går, när en del avslutas och hur de olika momenten ska tentas och var detta ska ske och nycklar och larmkod och inloggningsuppgifter och ny mejladress och nytt datorsystem och frånvarorapportering och kaffenyckel och planering och nya läromedel och uppdrag och hitta i lokalerna och träffa nya elever och nygamla och heja och komma ihåg namn (lära mig nya och minnas nygamla) och nya kollegor och mindre nya och glada miner och till och med några kramar och utöka min tjänst och fundera på ramtid och lunchrutiner och mentorskap och APL redan imorgon och ny kopieringsmaskin och var finns skrivaren och kan jag få min laptop redan i morgon och så lektion med en tekniketta och hur det funkar med C-kurserna som är CAE och BEC och examinationen av dessa och en del lektioner är inställda eftersom S1:orna preppar för historietenta och hej och hå och äta lunch på Casablanca med ett par kollegor och få lite av senaste byskvallret och så återuppliva mitt bibliotekskort och låna CJ Vallgrens Kunzelmann & Kunzelmann som ljudbok att lyssna på i bilen och köpa ett snyggt block i bokhandeln att ha till lektionsplaneringarna och en snabbvisit på "gamla" skolan för möte och köpa lite frukost- och middagsmat och möta inte mindre än tre före detta elever på Catharinas gårdsplan och kånka in mina grejer och packa upp och inte ens våga tänka på Mahmood idag. Eeeek.

Lugnade min hjärna med middag och skönt snack med Catharina (som inte bara låter mig bo här hos henne utan dessutom förmått en av sönerna att låna ut sitt rum till mig och gjort det jättemysigt och fint!) och sedan ett efterlängtat litet samtal med min käraste.

G'natt, me lovely ones. Stay tuned.

Inga kommentarer: