fredag, februari 19, 2010

... i vilken vår hjältinna samlar ihop sig

Efter jobbet hämtar jag Rille på stationen här i byn och sedan kör vi norrut. Han ska hälsa på Matilda och jag ska putsa fönster, städa och sedan flytta. Det blir några helvetesdagar och säkert har den senaste tiden skumma drömmerier med stressen inför detta, att göra. Min plan är att utnyttja dygnets ljusare timmar till städning och donande och att plugga på kvällarna. Jag har några hundra sidor att plöja innan tisdagen 2 mars, då sista seminariet i första delkursen hålls.

Dock... det är en Fin Fredag! Detta får välan firas med något gott att äta ikväll. Och ungefär hundra sidor Juergensmeyer, dårå... ;)

Dessförinnan ska det dock köras 50 mil. Och innan dess ska jag äta en macka, dricka te och smarra i mig en yoghurt.

Hoppas snön inte faller alltför elakt...

2 kommentarer:

Mats sa...

Pusta får du göra efter att du putsat fönster.

dyermaker sa...

Hehe. Ändrat nu. ;)