måndag, februari 22, 2010

... i vilken vår hjältinna är efterfrågad

En kvinna, från Lärarförbundet i Emmaboda, ringde till min mobiltelefon. Hon undrade om jag vill vara med i den lokala styrelsen. Nina har redan pratat med mig om det och jag sa att jag ville fundera på det, några dagar. För ett ögonblick övervägde jag att anta erbjudandet men vid närmare eftertanke känner jag att jag inte har den tid och det engagemang som garanterat kommer att växa fram över tid, även om det nu heter att jag verkligen inte behöver göra något alls. Mer än att sitta med vid de månatliga styrelsemötena. Jag engagerar mig gärna i viktiga saker, och visst kan arbete i lärarfacket höra dit, men jag har inte tid. Jag har en underbar relation att vårda och nära, ett nytt arbete och dessutom en uppsats att skriva framöver.

Nu är det snart dags att köra iväg och hämta lastbilen. Jag loggar ur och stänger ner och när jag nästa gång skriver här så har jag flyttat. Det ska bli obeskrivligt skönt att ha hela detta meck överstökat. Jag har ont i magen 24/7 för allt som kan gå snett.

Var rädda om er, me lovely ones. Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer: