måndag, februari 22, 2010

... i vilken vår hjältinna fejsar Dagen F

Jag har sovit nervöst på morgontimmarna. Dessförinnan drömde jag, men jag har inte ro att skriva ner drömmen nu. Jag sitter i sängen, dricker kaffe och funderar på exakt hur många minusgrader det är ute. Det ser väldigt kallt ut. Så snart grannarna börjar röra sig mot sina jobb och det blir parkeringsluckor på gatan ska jag flytta bilen. Igen. Sista gången. När jag hämtar lastbilen på biluthyrningen i eftermiddag får jag parkera bilen där. Det finns snälla människor. Det är min övertygelse.

Allt som går att städa är städat. Jag ska - efter bilflytten - ta en dusch och sedan plocka ihop det allra sista. Ja, förutom kaffebryggaren då. Den ska stå i högsta beredskap ända tills det är dags att köra till Småland. Tanken är att jag ska åka ut till Vällingby under förmiddagen, för att hälsa på, men jag har inte tid att fastna någonstans längs vägen. Inte idag. Definitivt inte. När jag går in på SL:s sida står det bara:

Server is too busy

Det ser inte alltför uppmuntrande ut. Jag behöver inte bestämma mig riktigt än för om jag ska chansa eller låta bli. Men snart.

Inga kommentarer: