onsdag, februari 17, 2010

... i vilken vår hjältinna tar det lilla lugna


Snart är min arbetsdag slut. Jag sitter och softar vid mitt skrivbord med en mugg rooiboste, tänker på middagsmaten jag lovat Catharina att fixa (jag tror det får bli salsiccia och potatismos) och reflekterar lite över dagens lektioner. Det känns som att de går bra. Riktigt bra. Jag oroar mig verkligen inte för den avancerade grammatiken, som jag trodde jag måste repetera för egen del. B- och även C-kursarna är på en ganska elementär nivå, ändå. Lite blyga är de också, när det gäller muntliga färdigheter, men när jag får dem i små grupper öppnar de upp och visar sig vara jätteduktiga! Roligt!

Jag ska strax åka och handla. Jag tar svängen förbi bibblan också eftersom jag fick mail att de två resterande fjärrlåneböckerna anlänt. SÅ himla smidigt det fungerar på det lilla biblioteket här i byn! Väl hemma hos Catharina ska jag laga middag och sedan ägna resten av eftermiddagen och kvällen åt att dels plugga (Juergensmeyer visade sig vara hyfsat lättläst!) och dels korrläsa Matildas hemtenta. I övrigt blir det nog ett bad och tidig läggning.

Lugnt och fint alltså, me lovely ones. Jag önskar er en liknande kväll!

Inga kommentarer: