fredag, februari 26, 2010

... i vilken vår hjältinna tar helg

Det har varit en bra dag, det här. Har fått ett par ärenden gjorda. Har burit ner det som skulle ner till källarförrådet. Peter ringde och vi pratade om stort och smått en god stund. Har dammsugit och torkat av golven. Kylen är fylld. Skafferiet också. Jag har legat i ett varmt skumbad och läst DN. Lyssnat på P1. Om en stund kommer min käraste hit. Jag funderar lite på vad vi ska äta. Undrar om han är jättehungrig eller bara hungrig. Något italienskt, kanske? Eller en mustig köttgryta? Jag är iofs sugen på biff med lök. Jag har en bit ryggbiff i kylen. På bänken här i köket står tre flaskor gott vin. En KWV Roodeberg (Western Cape), en Drostdy Hof (Chardonnay) och en ripasso, förstås; Masí Campofiorin 2006.

Nu ska jag gripa mig an något vid spisen. Skapa, som en av mina favoritbloggare brukar uttrycka det. Smutta på ett glas rött och bli inspirerad. Jag tror det blir något italienskt...

Låt oss ta helg, me lovely ones!

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Mallig så jag ramlar av stolen. :-)

dyermaker sa...

Tsktsk... ;)