måndag, februari 15, 2010

... i vilken vår hjältinna sportbloggar

OS. Inte ens mitt förfinade sportfilter kan undgå detta faktum. Det snackas mycket om skidskytte och jag vet t o m att två av snackisarna är Anna-Karin och så hon som kanske heter Jonsson och som hade rätt svulstiga pärlörhängen vid en presskonferens. Jag har nu tagit reda på varför skidskyttet är så mäkta populärt - bortsett från det uppenbara; här har vi en gren som di svenske måhända har medaljchans i. Men seriöst, alltså... ligger inte mycket av populariteten i två moment i själva sportutövandet? Momenten jag avser är dels liggande skytte och dels själva målgången. I liggande skyttet lägger sig tjejerna på mage och spretar med benen och putar med rumpan - som fan - och kamerorna zoomar in dem dels bakifrån och dels i en oj-så-hon-svankar-vinkel lite snett framifrån. Och så själva målgången där nio av tio tjejer tagit ut sig så till den milda grad att de faller på knä efter målstrecket och sedan står där på armbågar och knän med rumpan i vädret igen... tacka fan för att inte en enda karl fryner på näsan åt den damsporten... ;-)))

4 kommentarer:

Caligula sa...

Vid sommar-OS blir det väl en blogg om brottning, parantänläge och bögar.. ;-p

Själv föredrar jag konståkning! Man kan titta under kjolen och de docksöta flickorna kastar slängkyssar mot en under poängutdelningen! :-)

dyermaker sa...

"Parantänläge"? Jag måste googla upp lite termer innan dess, hör jag. :)

Fast jag tycker nog att blomkålsöronen är det mest bisarra, vad gäller brottningen.

Mats sa...

Nej nej inte skidskyttedamer, tacka vet jag damvolleyboll och friidrott.

dyermaker sa...

Men inte i ett vinter-OS, Mats..? ;)