fredag, februari 12, 2010

... i vilken vår hjältinna klädbloggar



Den här Fina Fredagen har jag ny slips! Italiensk. Siden. Vinröd med paisleymönster. Väldigt fin. Jag har fått den av min kära vän och f d arbetskamrat Solbritt och jag tänker extra på henne medan jag knyter den enligt alla konstens regler (Windsorknut). Utanför Catharinas köksfönster ljusnar det på, jag dricker en mugg kaffe, bloggar här och där och det är strax dags att bege mig till arbetet för dagens två lektioner. När de är avklarade ska jag bara extrakolla att allt är i ordning inför nästa vecka och sedan handlar jag lite mat och kör hem till min käraste.

Me lovely ones... it's FRIDAY... and... I'm in LOVE...

2 kommentarer:

Caligula sa...

Slips i skolan i Småland? Visste det! Björk- och Hägglund myser ikapp! ;-)

Jag hade klädblogg igår! Blame it on The Haunted! :-)

dyermaker sa...

HOHO! :D Jag ska införa "Friday is Tie Day", där också! ;)

Såg det. Jag gillr dina klädbloggar. Där har de blonda bellorna något att lära!