tisdag, december 08, 2009

... i vilken vår hjältinna sökt och fått bekräftelse












När Matilda ringde och gjorde mig lomhörd med sitt glädjefnattiga ylande om att hon blivit antagen till just den utbildning hon helst av allt ville komma in på - och dessutom gjort det efter inte så lite jävlaranamma och envishet i samband med krångel och trassel med behörighetsfrågor och liknande uppslitande grejer - var jag ju tvungen att gå in och kolla på studera.nu och se om jag kanske också hade fått mitt antagningsbesked.

Och... jodå... Så här står det:

Prio Anm kod Utbildning Högskolepoäng
Resultat

1 xxxxx Religionsvetenskap, fördjupningskurs (D-nivå, Växjö) 30hp
Fristående kurs, Normal undervisning, Linnéuniversitetet
30 Antagen

Och i min inbox i mailen ligger en bekräftelse på att jag tackat ja!

LYCKA!

4 kommentarer:

Jajja sa...

GRATTIS! Så roligt för dig!

dyermaker sa...

TACK, darling! :)

Matilda sa...

Du är grym!!!! Blir du magister då? Professor?

dyermaker sa...

Magister! :)

(Till att börja med... ;D)