fredag, december 18, 2009

... i vilken vår hjältinna knappt finns

Om man inte kan koppla upp sig... finns man då? Alltså... jag vet faktiskt inte.

Det är något vajsing med min laptop. Jag tror att kanske det trådlösa nätverkskortet har krajat. Fanfanfan, som Thåström säger. Just nu använder jag Olles nätverkskabel (vilken han säger är min, egentligen) och eftersom det bevisligen går alldeles utmärkt så är det ju inte i router, modem eller liknande som felet sitter. Hans (min, faktiskt, men han får låna den lite) burk kopplar f ö upp sig trådlöst utan problem. Det verkar som om några inställningar har ändrat sig alldeles av sig själva hur nu fan det kan gå till? Det funkade i morse när jag gick till jobbet. Och när jag kom hem och startade datorn funkade det inte. Ytterst märkligt. Och frustrerande. Fredagar är ju mina bästa datorkvällar. Lagom sysselsättning mellan pysselanfall och vindrickande...

Nå... jag får väl nypa mig i armen med jämna mellanrum då, så jag vet om jag finns eller ej. Dessemellan (här kunde jag ju skrivit "mellan nypen" - men det hade varit lite missvisande...) kan jag antingen läsa min Hertha Müllerbok som kommit - Hjärtdjur - eller i boken Skriv om och om igen (Vinnare av Augustpriset för årets svenska barn- och ungdomsbok.), av Ylva Karlsson och Katarina Kuick. Bägge låg nämligen på mitt hallgolv när jag kom hem idag! Och annars har jag ju läsning kvar i både Tillsammans... och World Without End!

Inga kommentarer: