fredag, december 18, 2009

... i vilken vår hjältinna sätter ner foten

Eftersom jag oftast är först på plats på jobbet och eftersom jag är kaffeaddicted är det vanligen jag som fixar morgonens första kanna. Nästan alltid, faktiskt. Medan den puttrar klart plockar jag dessutom diskmaskinen. För att vara lite snäll mot elevassistenterna som har fullt upp ändå, när de kommer in. Tjänster och gentjänster, ni vet.

Men... det händer att jag inte gör kaffe utan helt sonika skiter i det. Läser tidningen och mejl och tänker att Någon Annan kan ta tag i kafferiet. Idag var det en sådan dag. Och det slår aldrig fel; mina kvinnliga arbetskamrater säger ingenting. Antingen fixar de kaffet eller så gör de det inte. Men en av mina äldre arbetskamrater (man) kan aldrig låta bli att kommentera till mig att "jaha ja... det blir inget kaffe idag..?". Sedan brukar han gå ut och fixa det själv - men, som sagt, aldrig utan den där gliringen.


Oh well... snart får han nog göra kaffe själv mest varje dag... ;-)

2 kommentarer:

Jajja sa...

Ursäkta den sura kommentaren, men vilken idiot. Han kan gott göra kaffet själv för alltid!

Kram

dyermaker sa...

Haha! Snart får han det! HOHO! I'm outta there om en dryg månad! ;)