lördag, december 12, 2009

... i vilken vår hjältinna skriver en lista

Nu ska jag dra igång min lata dag. Jag hade egentligen bestämt mig för att inte dammsuga, men så tänker jag att den där nystädade känslan förhöjer mig goda helgstämning så jag gör det i alla fall. Därutöver ska jag, utan inbördes rang- eller tidsordning:

*tvätta
*bädda
*städa badrummet
*montera en rolig väska
*fästa trådar i Wiggos snowboardmössa
*pimpa en svart väska jag stickat och filtat
*vattna mina växter
*läsa
*skriva
*läsa klart tidningen
*sy fast pärlor i en schal jag virkat
*sticka en svart, pösig luva till Johnathon
*börja pyssla med litet jag fick som fölsedagsprickasent av Sara
*äntligen testa min spikmatta
*kanske se Still Walking, igen
*telefonera med minst två sköna vänner

Jag tror det räcker så... *s*

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Förstår inte hur den där listan går ihop med Lat dag, men det kanske var det som var meningen? Jag har nog inte fått nog med kaffe idag...

Lycka till hursom. Och titta gärna på bloggen Systrar som pysslar, för inspiration om pärlanvändande som risajklingsgrej.

dyermaker sa...

Lat och lat. Jag tycker jag är lat om jag sitter i soffan mest hela dagen, även om jag liksom har fullt upp med musik, läsning och pyssel! :)

Dammsugningen och badrumsstädningen var ju livsnödvändigt.

Kollar ditt tips!