lördag, december 19, 2009

... i vilken vår hjältinna julstökar - fast bara lite

Utanför mina fönster faller stora snöflingor ymnigt och alldeles rakt ner. Ingen blåst idag, alltså.

Inne i stugvärmen låter jag Puccinis La Bohème utgöra förmiddagens soundtrack medan jag småstökar i köket. Hos Erica hittar jag ett recept på en sådan där härlig, julig fruktkaka som jag bestämmer mig för att testa. Jag moddar receptet lite och byter ut apelsinmarmeladen mot fikonmarmelad och en liten klatt lingonsylt som fanns kvar i en burk i kylen. Jag smarrade lite på smeten och den var jättegod!

Medan kakan står i ugnen sätter jag saffransdegen. Och sorterar tvätt. Lagom till detta växlar CD-spelaren till Trans-Siberian Orchestra. Vackert.

Och särskilt stökigt blir det inte. Ordnung muss sein. Typ.

Inga kommentarer: