onsdag, december 16, 2009

... i vilken vår hjältinna tagit en omväg

Efter jobbet träffade jag en Anna vid Åhléns. Tanken var promenad och sedan fika. Men Anna var hungrig så vi gick till ett tacoställe. Jag drack bara kaffe och det kan ha varit något av det äckligaste jag druckit på år och dag, När jag åkte till jobbet idag hade jag ju inte en tanke på just själva promenixandet och hade ju halvkort kjol på mig. Och inte kappan, eftersom hippiejackan känns mycket varmare. Tyvärr inte runt knäna, eftersom den bara räcker en bit ner på låret. Inga praktiska kläder, alltså. Men jag var beredd att bita ihop och lida... Anna var dock redan trött efter timmar av traskande på stan, så vi tog tunnelbanan till Hornsgatan för att kolla i en affär som haussats upp av ett par arbetskamrater till mig men som inte var alls rolig. Den heter Fynda Fynda och skulle, enligt utsago, vara minst lika rolig som In & Finn. Det var den inte.

Dessutom fick Anna superont i magen. Så vi splittade vid Hornstull och åkte hem var och en till sitt. Vi gör ett nytt försök på måndag, istället.

Nu ska jag stryka en skjorta. Julavslutningslunch på The Mothership imorgon tarvar proper klädsel. Men eftersom jag haft fin kjol och klackskor idag, så får det bli skjorta och slips i morgon. Prydlig kjol. Och, som en eftergift åt det tuffa, mina undergroundkängor.

Inga kommentarer: