söndag, december 20, 2009

... i vilken vår hjältinna andas försiktigt

Min laptop vill inte längre samarbeta, verkar det som. Rätt vad det är stänger den av sig själv och sedan startar den om... och om... och om... Just nu startade den snällt och fint och fungerar. Jag håller andan och skriver försiktigt - som om det skulle hjälpa. Antagligen dags att köpa sig en ny... Jag får väl bege mig ut på den s k marknaden och se vad jag kan hitta.

Matilda och Rille anlände i natt vid halvett. De hade haft ett elände i snövädret och det tog dem över en timme att köra hit, bara från det att de ringt och sagt att de var i Södertälje. Huvva. Men de var välbehållna och glada - om än oändligt trötta - och det är det viktigaste. jag fixade te och lite förstärkta mackor och sedan gick vi och la oss. Nu sover de sött. Och Olle och hans kompis också. Det är märkligt hur det liksom kan kännas att huset är fullt. En känsla jag tycker om, för övrigt.

Vitt, vitt, vitt ute. Varje träd... gren... kvist... i skogen utanför mitt fönster... är snöbelagd. vackert!

Nu ska jag fylla på min kaffemugg, läsa DN och fixa så jag - i händelse av totalt datorhaveri - kan blogga från mobilen. Surfa och mejla kan jag ju redan. Önskar er en riktigt skön och vintrig söndag, me lovely ones!

Inga kommentarer: