fredag, december 18, 2009

... i vilken vår hjältinna gjort annat


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Ofta blir det bättre... ;)

Jag har varken läst, pysslat eller kollat teve ikväll. Jag har inte ens ätit middag. Först bråkade ju datorn och sedan, när den helt plötsligt bestämde sig för att samarbeta med mig och nätverket, fick jag ett så fint telefonsamtal att det där med middag kändes rätt oviktigt. Jag skar ett par tjocka skivor ost istället och sköljde ner med ett glas rött (Ecologica).

Och nu lagar jag ingen mat. Jag tar en förstärkt frukost i morgon, i stället. Om jag är hungrig då.

Nu: dags för djupdykning... ner under det fluffsiga duntäcket tillsammans med Ken Follett - eller snarare hans bok, dårå...

Natti, me lovely ones.

2 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Hallå sötsmula!

Jag har ungefär halva boken kvar, lite mindre och mmm.... man fastnar, tokfastnat till å med.

Å ibland blir det bara så, ingen middag, ett telefonsamtal kan ju vara så mycket viktigare, intressantare osv...

dyermaker sa...

Jag är också ungeför halvvägs och försöker inte läsa för fort, för jag vill ju inte att den ska ta slut... *s*

Kram till dig raringen!