fredag, december 25, 2009

... i vilken vår hjältinna vaknar till liv






















När juldagsmorgon glimmar... vill man gärna dra täcket över huvudet och sova lite till. Så det gjorde jag. Låg och slumrade och gled in och ut i drömmarna och tankarna. Till slut gick jag upp och hjälpte Per att röja efter vad som som såg ut som ett smärre sjöslag, men egentligen bara var efterlämningarna efter 12-14 personers samvaro runt det stora bordet.





















Serpentiner, fyra laptops, en triljard ljuslyktor, tomma flaskor, knyckliga burkar och halvfulla glas, silverstjärnor, godisskålar, kameror och skinksmulor.

Jag känner mig helt avskärmad. Vad händer? Jag har inte sett på några tevenyheter, inte lyssnat på P1 och inte läst någon tidning. Rätt skönt, egentligen. I morgon drar vi hemåt (en del åker idag - bl a Johanna, Linus och Amanda). Det blir ju trevligt det också. Och troligen ganska skönt för värdfamiljen... *s*

Inga kommentarer: