fredag, december 11, 2009

... i vilken vår hjältinna är på plats

Fredagsmorgnar kan ibland vara lite mer avslappnade, här på jobbet. Åtminstone på ytan. Vi står och pratar (jobbsnack iofs, men ändå...) i caféet och dricker kaffe. Men under ytan lurar stressen. Alla ser ut att ha lite dåligt samvete för att vi inte springer omkring och... producerar. Jag tror jag sagt det förut; jag gillar inte jobbkulturen på den här arbetsplatsen. Samtidigt är det roligt att knäcka med att alltid vara först på plats. Tyvärr har det glömts bort vid slutet av dagen. Skulle jag gå hem efter exakt 8 arbetade timmar skulle det inte tas väl upp...

Ajusteja... Jag visste att det var npgot jag glömt. Ska ringa facket och kolla vad som egentligen gäller kring ramtid för ferieanställda. Jag undrar om jag verkligen kan beordras att vara på jobbet mer än 35 timmar. Att jag sedan kan välja att lägga en del av min förtroendetid här... är mitt val. tror jag. Det är det jag ska kolla upp. Wish me luck.

Inga kommentarer: