lördag, december 19, 2009

... i vilken vår hjältinna gäspar stort

Hojhoj... När jag väl kom i säng igår somnade jag snabbt och gott. Vaknade till av att Olle kom hem, med en kompis. Han är så söt... vi har liksom börjat små-umgås litegrann. Han är inte längre så blyg utan kan smyga sig in i vardagsrummet och kolla lite teve. Igår bjöd jag honom på ett glas vin innan han gick ut... och så den här kompisen, då... Olle smsade mig på eftermiddagen och undrade om det var okej att en av hans polare från Göteborg fick sova hos oss (min kursivering) ett par nätter. Såklart det var, men det var just det där "oss" som jag gillade. Det är litelitenästan som att ha ett av barnen boendes här igen. Det gillar jag! Och när han lagade middag igår så sjöng han.

Reklam: 29-31/12 + 1-2/1 spelar han med något av sina band på Engelen. Gå och se dem om ni är i stan!

Nu: påfyllning av kaffe med grädde. Kanske ska jag sätta på teven också och se ett såntdärnt morronprogram? Vi snackar de stora valen nu, me hearties...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är inte DU här nån av de dagarna så man kunde höra Ollebolle ihop?

Nästangrannen- oinloggad

dyermaker sa...

Mjo... kanske den 29:e? Jag får återkomma om det. Kram till dig.