lördag, december 12, 2009

... i vilken vår hjältinna muttrar

Jag sitter som alla mornar i min sköna soffa och dricker kaffe, läser tidningen och kollar på morgonteve. Det är då ett jävla tjat om Tiger Woods. Visst... han har burit sig åt som ett svin, men det har ju massor av andra också. Så varför hänga ut just honom hela tiden, och ta en massa värdefull mediatid från annat som är mycket viktigare att uppmärksamma? Jag vill se mer från klimatmötet! Jag vill ha mer kött på benen kring exempelvis diskussionerna om huruvida utsläppen ska förmås minska via handel med utsläppsrätter eller om det ska bli via skatter. För att inte tala om hur man ska kunna kolla att det inte sedan fuskas? Läste i en blänkare i tidningen (som också skriver om Idol-Erik II och T. Woods, men där kan jag ju åtminstone välja att bläddra förbi...) om att Canada, enligt Kyotoavtalet, lovade minska sina utsläpp och sedan visar sig istället ha ökat dem med 28%...

Men nejdå... det är ännu en loser till otrogen svikare och så en liten Idolvinnare, med för mycket vax i håret. Det är vad man få si serverat till morronkaffet. Huff.

Inga kommentarer: