fredag, december 11, 2009

... i vilken vår hjältinna vinner på karusell, men förlorar på en gunga

Risgrynsgröt till lunch ska det bli. BLEH. Ska jag käka "rysningsgröt" (som mina barn sa när de var små) ska jag be att få hemlagad, tack. Tyvärr är det där med maten ett bekymmer emellanåt då pedagogisk lunch ingår i mina arbetsuppgifter... Idag är en sådan dag.

Men... fler tyckte som jag idag och då bestämde vår lagledare att vi ska ha lunchmöte, istället. Vi ska alltså äta lunch på något ställe i centrum! Utan elever, dessutom (de flesta taggar ändå direkt efter lektionerna på fredagen, eftersom de slutar efter lunch). Men "lunchmöte" innebär också just vad det låter som; lunchrasten bränner inne.

I'm too old for this shit, känns det som ibland. Eller så blir jag bara... trött.

Inga kommentarer: