måndag, december 21, 2009

... i vilken vår hjältinna fått en nystart

Till slut var det inte annat att göra; jag fick helt enkelt återställa datorn till en tidigare tidpunkt. Tyvärr en mycket tidigare tidpunkt, vilket innebär att en massa filer försvunnit ur den. Det enda jag verkligen bryr mig om är en del foton. Iofs tror jag att jag har de viktigaste och bästa i Picasa. Men surt är det i vilket fall.

Dock går livet vidare. Idag jobbar jag hemifrån eftersom de hemska boardskivorna nu ska väck och alla fönster sättas in. Det är 7 minusgrader ute och det blir nog lite väl kallt, så vi har faktiskst fått lov att göra en del arbetsuppgifter på hemmaplan. Jag fick undan en hel del i fredags, men ska läsa en bok om Aspergers; Aspergers syndrom - vad lärare behöver veta av Matt Winter. Skulle jag hinna/orka har jag dessutom dragit ut en rapport från SU; Oskuld och heder. En undersökning av flickor och pojkar som lever under hedersrelaterad kontroll i Stockholm - omfattning och karaktär. Av Schlyter, Högdin, Ghadimi, Backlund och Rexvid, 2009.

Dessutom ska jag hinna fixa en gemensam prickasent till en som fyller jämnt och tänka efter så jag inte missat något i planeringen inför julhelgen. Därutöver ska jag pyssla och dona härhemma.

Lämpligt, förresten, att få en nystart med datorn just denna årets mörkaste dag. Jag får väl tänka att jag blotade mina bilder och andra filer till Kung Bore, eller nåt. Av detta stora offer kan det ju bara komma goda saker i min väg. Jag har det i och för sig redan rätt schysst på karmafronten, men mycket vill ju som bekant ha mer... ;)

3 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Bra bokval! :)

Caligula sa...

Se det som ett midvinterblot!

dyermaker sa...

Det gör jag, Cal!

Tack, pärlisen! :)