måndag, december 14, 2009

... i vilken vår hjältinna lekt fakir

Igår kväll, när jag skulle lägga mig, tog jag fram spikmattan jag fick av Johanna. Jag läste instruktionerna noga och sedan la jag den i sängen. Det stod att man kunde ligga mellan 10-160 minuter på den och jag tyckte att ungefär 20 kunde räcka eftersom jag behövde sova också. Med tanke på hur vassa de där plastpiggarna känns när man håller i den trodde jag det skulle göra ont. Men det gjorde det faktiskt inte. Det var mest bara skönt. Så länge jag låg stilla.

Huruvida det sedan verkligen kurerar allt från vågor i håret till vatten i knäna kan diskuteras, men det jag kände var en behaglig avslappning, bara, och en värme som spred sig i kroppen. Det räcker för mig, som Olle (Ljungström, mind you) brukar säga. Och så småningom somnade jag gott (med spikmattan borttagen, dårå...).

Inga kommentarer: