tisdag, december 15, 2009

... i vilken vår hjältinna avgränsar

Efter stor beslutsångest lyckades jag välja ut 7 spridda (men ändå logiskt sammanhängande) titlar ur litteraturlistan. Sidantalet hamnade på 1989. Jag mejlade docenten (jag får hålla i mig för att inte börja kalla honom obducenten vilket är orättvist och makabert... och fattar du inte varför är du bara lite för ung...) och delgav honom de sju titlarna och sa att jag nog behövde assistans med ytterligare gallring vilket det ju också är meningen att han ska göra.

Han sa att "Du är ambitiös. Det gillar vi!" och sedan ville han höra om jag kanske redan funderat på ämne för min uppsats och att vi i såfall kunde se om mitt ämnesval kunde ge en fingervisning om litteraturen. Jag vet ju inte riktigt, men jag har en luddig idé och det skickade jag över. Jag vet att de har ett för institutionen mycket avgörande möte idag, så jag antar att jag får vänta lite på hans svar.

To be continued alltså.

Stay tuned, me lovely ones.

3 kommentarer:

Caligula sa...

Allmänläraren då? ;-)

dyermaker sa...

Haha... då är det Jonas... ^^

Fantadej, Cal! FATTA att jag hädanefter tvångsmässigt kommer att kalla dem just det! :D

Caligula sa...

Allmänläraren och Docenten börjar tjata om "styckeindelning".... ;-D