torsdag, december 17, 2009

... i vilken vår hjältinna är stämningsfull


Hallå, eller..? Jag vill inte gå till jobbet idag! Jag vill inte! Kan jag ringa in och friskskriva mig, månne? "Hej... jag är för frisk för att komma in och jobba idag..."

Jag vill vara hemma och baka mer lussebullar och slå in små mjuka paket och dricka glögg och promenera i snön! Jag vill inte sitta i lagmöte hela förmiddagen och sedan vara på personalkonferens på The Mothership... (ja, Tensta Gymnasium, då), efter lunch. Inte ens fast de lockar med julbuffé efteråt. På dagtid, mind you. Inga snapsar och sådant. Bara sockerbombad julmust...

Men jag vet hur det blir. Jag virkar mig iväg i alla fall. Just nu är det en mättat orange mössa som ska förses med en knallila djävul. Det blir... gulligt.

Jag såg en ny facebookgrupp igår; "NEJ TACK ! Till moské i Sverige". Håhåjaja. Kass svenska. Och vadå..? Det finns ju redan flera stycken moskéer här? Vad är syftet med en sådan grupp överhuvudtaget? Den får en massa aningslösa medlemmar som i själva verket inte har en aning om vad det handlar om - de tycker bara att "de får ta seden dit de kommer"... (Ja, jag frågade faktiskt någon om skälet till att gå med i en sådan grupp). Jaha? Har vi inte religionsfrihet här, längre? Och vilken sed är det som ska tas när man kommer hit? Jobba svart och/eller skattefuska? Supa satan på helgerna? Knyta näven i fickan? För vi pratar väl ändå inte om religiösa seder? Har vi några sådana kvar?

Nalin Pekgul föreslår bojkott av Schweiz. Det tror jag inte är någon jättebra idé. Svår att genomföra dessutom. Och slår orättvist.

Stay tuned, me lovely ones.

Inga kommentarer: