fredag, december 11, 2009

... i vilken vår hjältinna prövar nytt

I mina arbetsuppgifter ingår verkligen allt möjligt; från rena läraruppgifter (inkl en massa trôkpappersarbete) till att vara hittepåkurator, bullbakare, bollplank, extrakompis, fritidsledare, vaktmästare, städare, inspiratör och kaffekokare - för att nämna något lite.

Idag kan jag dessutom lägga "sömmerska" till mina erfarenheter. En av eleverna hade lyckats riva sönder sin fina dunjacka, på flera ställen. Jag blev så bevekande ombedd att jag givetvis föll till föga och nästade ihop de revor som gick att fixa. Eleven hade också lagat ett större hål med brun paketeringstejp. Den tog vi bort och så ersatte jag den med en perfekt tillklippt bit gaffatejp - så där snyggt så att det nästan såg ut som en reflex som kanske var meningen att den skulle sitta där... ;)

Som tack fick jag lite gladare ögon och en varm kram. Det räcker långt. Mycket långt.

Inga kommentarer: