tisdag, november 18, 2008

... i vilken vår hjältinna tänker om lata jävlar

Sent ska syndaren vakna, lyder ett gammalt ordstäv. Det gäller i högsta grad finansminister Anders Borg som haft jätteskygglapparna Allan på sig, budgeterat för tillväxt och vägrat inse det "alla" hojtat om - nämligen att vi rusar in i ett ekonomiskt prekärt läge och att arbetslösheten kommer att öka katastrofalt. Varslen står redan som spön i backen. Och nu börjar pengen trilla ner.

Vad innebär detta utifrån alliansens människosyn? De utgår ju ifrån att de som inte är i arbete är ena lata jävlar som inte vill arbeta och därmed ska straffas och tvingas ut i arbete medelst nedskärningar och åtstramningar i ersättningar och regler för arbetslösa. Alltså blir vi allt latare? Inom kort kommer ytterligare 100 000 svenskar att ha kommit ut - som lata jävlar. Oh well...

4 kommentarer:

Caligula sa...

Så blev det med "arbetslinjen".... Uppfinner man den typen av ord borde inkompetensklockan ringa från början! Kicka Alliansen! ;-)

dyermaker sa...

Vi börjar med herr Glugg! :D

Anonym sa...

Jag som aldrig någonsin betraktat mej själv som lat... well... förutom de dagar jag blivit inringd och *gulp* tviiiingad att jobba nu i höst så har jag ju faktist varit arbetslös i flera månader nu. Jag kanske får ta och omvärdera mej själv... Lat? hmm... ligger inte så bra i munnen, känns inte riktigt "hemma" eller som mej å jag...

dyermaker sa...

Men eller hur annaanna!!!