fredag, november 21, 2008

... i vilken vår hjältinna ser helgen - och livet! - an med tillförsikt

När jag steg upp i morse, halvsju, och kikade ut genom mitt köksfönster var det alldeles vitt ute. Snö! Inga massor direkt, men tillräckligt för att tak, gräsmattor och gångvägar skulle vara helt vita. Tre minusgrader. Vackert och ljuvligt!

Om surrealisten René Magritte hade levat nu hade han fyllt 110 år idag! Det kan vara värt att fira, denna Fina Fredag! Jag ska skåla för honom ikväll på någon trevlig stockholmskrog! Jajamen!

Det här är min favorit bland hans verk:















(The Lovers. Magritte)

Njut av den, me lovely ones, och fundera över den. Den har många bottnar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

The Lovers är njutsam.

Snö här nere i Skåneland också. Jag inte tycka om.

Anonym sa...

Åh, en sån himla vacker tavla. Jag har inte sett den förut - men jag är helt klart betagen.