tisdag, november 25, 2008

... i vilken vår hjältinna funderar kring konsekvenser

Frågan är vilket som är värst; att vara öppen om något man gjort, som kanske inte var så välbetänkt (eller rentav jävligt korkat - i eftertankens kranka blekhet), eller knipa käft..?

Jag tror på det förra. I all synnerhet om det handlar om kommunikation med någon jag kommit att tycka om. Mycket. Om det handlar om någon jag vill fortsätta bygga kommunikation med. Och annat. Och det gör det. Nog.

Men jag undrar ändå... Det gör jag.
Och det gör lite ont i mitt hjärta.
På riktigt, alltså.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror man ska vara rak så mycket det är "vettigt" att vara det, man behöver ju inte fullkomligt kasta saker i ansiktet på någon helt oförberett utan man får välja både ord och tillfälle. (Sticks and stones.... du vet att det inte stämmer för ord kan göra förbannat ont i själen).

I slutändan vinner man säkert mest på att prata prata prata.

Anonym sa...

En helt annan sak som jag glömt fråga...
Jag tror jag såg Johanna förra veckan, iallafall om hon arbetar på ett ställe jag besökte... (ortens största arbetsgivare...)

dyermaker sa...

annaanna> Du är klok som vanligt! Och ja - hon jobbar där! ;) Ofta i kassorna, men ibland med annat också!

Anonym sa...

Ärlighet varar längst! Men så handlar det ju om finess också, liksom.