torsdag, november 06, 2008

... i vilken vår hjältinna sköter sig

Ibland är det så skönt att bara slasa omkring lite. Småplocka. Pyssla om sig själv. Det har jag gjort ikväll. Snyggat upp härhemma. Funderat över hur minimal jag kan göra morgondagens packning och därvidlag blivit ganska nöjd med mig själv. Det blir lilla ryggan, och den blir bara halvfull. Fixat naglarna. Pratat lite i telefon med Peter och sedan Johanna. Druckit te. Suttit med fötterna i ett skönt fotbad. Läst lite.

Imorgon är det Fin Fredag. Den blir faktiskt jättefin! Jag ska ju bara ha en lektion på morgonen (och då lär jag få bjuda på M&M-cookies och saft eftersom jag lovat mina sjuor det ifall de lärt sig alla 32 glosorna från i måndags!) och så mysfikan, då. Sedan ska jag sätta mig på tåget mot Stockholm. I Alvesta byter jag och hoppar på samma tåg som Göran och Peter och när vi kommer upp till huvudstaden ska vi äntra Cinderella för en 20-timmars rockkryss på temat Svenska höjdare! Det ska bli kul!

Jag vet inte riktigt vad som hittas på på lördagkväll, när vi är tillbaka på landbacken, men det ryktas om Stampen. Tydligen något soulband som spelar där då. Återkommer med rapport på söndag.

Nu ska jag runda av och vattna mina blommor. Det är tveksamt om de överlever helgen, annars...

G'natt me lovley ones!

3 kommentarer:

Anonym sa...

oj vad avundsjuk jag blir:-)rockkryssning det vore nåt det.sitter i norrland jag och väntar på snö:-)
Ha det bra! Mvh fullmetalmatte

dyermaker sa...

HOHO, Matte! Du skulle hängt på, ju! Svenska höjdare! :)))

PS Gör en snöängel för mig!

Anonym sa...

STAMPEN! Det är ett finfint ställe.
Jag har spelat där!

Min gymnasiemusiklärare brukar spela där med sitt band ganska ofta... jag borde svänga förbi och säga hej! Tack för påminnelsen! ^-^