måndag, november 17, 2008

... i vilken vår hjältinna funderar kring ny dress code

Fin Fredag innebär - som de flesta numera vet - en smula uppklätt och snyggt. Det ska jag fortsätta med. Men kanske skulle jag ha en annan dresscodedag? Jag blir ju ibland lite avundsjuk på de där sunkiga, säckiga, gällivarehängiga joggingbyxorna och även om jag helst inte ens vill bli hittat död i ett par sådana (jag vill inte bli hittad död, överhuvudtaget...) så kanske jag skulle köra med MysdressMåndag? TräningsTisdag? Ostruken Onsdag? Trivsam Torsdag? Hmm... jag får nog fundera på detta. Slips är liksom väldigt mycket jag. Träningskläder utanför gymmet är det inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en skön dag ibland... en dag då hela klädsen utstrålar att "Det här är sköna kläder" sköna som i bekväma alltså. Inte joggingplagg om du nu inte gillar sånt (jag skule hellre gå ut naken är stoppa halva kroppen i joggingbyxor med snörp nertill, oavsätt om det är i collegematerial eller sånt där prassligt). Ha goa skor, varma tjocka sockar, en tröja när ärmarna räcker minst fingertoppslångt, älsklingskoftan och en mysig sjal runt halsen, sköööönt å krypa in i kläder alltså.

Anonym sa...

Jag måste förresten berätta... min stora lillebror (inte den lille, han som pyntade Dublin innan han flyttade hem till Sverige) går på fiiiin utbildning på fiiin välrenommerad högskola i ett mycket litet samhälle lite uppåt landet, en plats och ett sällskap där det ofta är lite viktigt hur och vem man är. En tydligen störtskön kille i hans klass har lite olika temadagar för sig. Någon gång har han kommit på föreläsning i frack för att det kändes som en så formell dag och vid ett tillfälle har han haft Hawaiitema dvs han hade blommig skjorta, sandaler, lei och ja! bastkjol. Sen har det varit allt möjligt däremellan, typ hel "jag är ute och orienterar i mina tighta träningskläder"-outfit, tropikhjälm & khakifärgade kläder osv. Lillebror säger att han inte brukar vara utklädd (Hawaiitemat oräknat) utan att det mest känns som att han kör sina teman. Det är tydligen mycket tydliga och väl genomtänkta samt genomförda teman dessutom.

dyermaker sa...

Härligt, annaanna! Ska fundera på detta! :)