torsdag, november 20, 2008

... i vilken vår hjältinna ser slutet av Hell Week

Långa och stressiga dagar har det blivit den här veckan. Tidiga mornar, sena kvällar och ingen ork/tid/lust till träning. Jag har inte ens brytt mig om att gå och handla vilket lett till att min kyl nu upplever en all time low. Nu finns det bara lite mjölk till kvällsteet, två ägg till morgonens frukost, lite ingefärsmarmelad, tre potatisar och en burk tomater (ekologisk). Samt en skvätt Dooley's i en flaska. Men orka bry sig. Jag är ju ändå inte hemma i helgen, utan ute på nya äventyr. Norröver. Jag får väl fylla på lite nästa vecka.

Jag pratade med projektledaren på jobbet jag sökt, idag. Jag tänkte att det kanske gick att klämma in ett besök imorgon eftermiddag, då jag ändå är i hoodsen. Men det fanns det inte tid till. Eller så slutar han tidigt och ville bara inte förstöra sin Fina Fredag. His loss.

Å andra sidan hinner jag då spankulera omkring lite innan det är dags att träffa Netti, slänga in grejerna på vandrarhemmet och så bege sig ut i den löftesrika natten. Jag tänkte bjuda henne på middag, med anledning av min födelsedag. Indiskt. Vet en restaurang som har suveränt käk, på Söder. Tack, Peter A, för att du lurade dit mig härom helgen! Nu blir det repris. Sedan får vi se om det blir klubbesök eller vad som kan hittas på.

Lördagen blir det skönt stros på söder och sedan lite förvärmning i Gamla stan med goda vänner (mestadels trevliga och dessutom snygga karlar, vilket ju alltid är fägnesamt för både själ och öga... ;-)) innan det är dags för Sweden Rocks kickoff, på Tyrol. Det ska bli kul att träffa gott folk, glamma och få se om det släpps några bra band.

Och på söndagen blir det minst en - förhoppningsvis två! - dejter med ett par sköna vänner och fika. Jag valde ett rätt sent tåg hem för att kunna unna mig en fin söndag i hufvudstaden. Det är jag värd efter en sådan här jävelvecka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

nejmen, kickoffen! då kanske man får äran att träffa på dig då :)

dyermaker sa...

Apselut! ;)

Anonym sa...

Du, du, du! Vad heter restaurangen på Söder? Nog för att jag kan min hemstad ganska bra... men nya restauranger sitter aldrig fel!

Jag hoppas för övrigt att du har haft en fin helg i vår, numer supersnöiga, huvudstad!

dyermaker sa...

katja> Tre indier... Åsögatan 92