torsdag, november 13, 2008

... i vilken vår hjältinna bjuder på lite tevenostalgi

Det fanns en tid då det gjordes svincool musik för barn. Ja, t o m vinjetter till teveprogram kantades av Riktig Musik. Vem minns inte Ragnar, t ex?

Eller Kalle..?

För att inte tala om Kapten Zoom:

eller... Ville, Valle och Viktor (samt Lotta Bromée... hmm...):

Jag skulle kunna hålla på hela kvällen, men tvättstugan och ett CV väntar så vad kan vara bättre än att avrunda med Bach och Beppe:

Det fanns förresten ett radioprogram i slutet av 70-talet, med Angereds Ljudpark. De gjorde en astung bluesversion av min gamla ettakluttareklassiker Herr Gårman. Tyvärr har jag aldrig lyckats hitta den, trots idogt nätletande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fiiina grejer å braiga program.

Jag försöker förklara för lillebror, sladdbarnet som är född i mitten på 80talet och ett tyypiskt "barn av sin tid" om några av de barnprogram som jag och våra andra syskon såg när vi var små men grabben som fullkomligt fysiskt drooogs (kan käsas som drog-s också) till ego-Björne och hans jäkla snigel varenda kväll fattar inte alls tjusningen, jo 5 myror... fattar han att är kult. Roligast med det tror jag iofs han tycker är att Magnus är samma Magnus som hade Jeopardy...