fredag, november 28, 2008

... i vilken vår hjältinna skrattar åt sig själv

Jag läser mitt förra inlägg och inser att jag till viss del fungerar som frukostteveprogrammet. Jag upprörs och tänker mycket kring oroligheter ute i världen, engagerar mig i att verka för en hållbar utveckling (vilket till viss del kan betyda avveckling) och för ett rättvisare samhälle, samtidigt som jag fotograferar för små ägg och en ikulltrillad julgran...

Oh well. Jag bryr mig åtminstone. Och gör något. Mer och mer, dessutom. Alltid något.

3 kommentarer:

Anonym sa...

För mej är du ofta "frukostTV" Jag gillar ju inte att glo på dumburken (inte lyssna på den heller för den delen). Jag har ev på lite skön musik i bakgrunden å så dricker jag te framför datorn surfandes... hos dej hamnar jag ofta.

Anonym sa...

Jo... vet du varför du gör såna saker, som det med äggen, att du bryr dej och engagerar dej, tycker å tänker, att du fotograferar en vält gran osv... För att du är en RIKTIG människa, på riktigt.

dyermaker sa...

annaanna> Jag rodnar av allt berömmet. Kraaaam!