måndag, november 17, 2008

... i vilken vår hjältinna tar sig an en ny vecka

















Vilken fin morgon! Inte ett moln på himlen. Kan blir en riktigt ljuvlig novemberdag. Synd bara att jag inte ska vara ute alls, utan t o m har förlängt min arbetsdag... Det är dags för höstens utvecklingssamtal och även om jag lyckats lägga några inom min ramtid (den tid då jag ändå är på skolan) så ligger de flesta dock utanför. Ikväll blir det nog samtal fram till kl 19. Men jag tycker om att träffa mina mentorselever och deras föräldrar och få samtala om vad var och en vill och hur hon/han (av eleverna alltså - föräldrarna får lösa sin egen utveckling utan min hjälp...) ska kunna utvecklas framöver, främst relaterat till ämnena, förstås, men också socialt och personligt - det hänger ju liksom ihop. Vi brukar också prata trivsel, relationer och annat som kan dyka upp. En del samtal är mindre lättsamma...

Jag ska hinna med att rätta 24 hemtentor också - och helst 21 prov på Gamla Testamentet. Oh well... this too shall pass... ;-)

Ha det riktigt gott, me lovely ones.

Och du som vill ha lite mer substantiellt att fundera över, så här på morronkvisten klickar dig med fördel hit och läser vad Pastey skriver om våra reaktionära och trångsynta stjärnartister"...

Inga kommentarer: