tisdag, november 04, 2008

... i vilken vår hjältinna spanar västerut

Det är ju faktiskt val i USA idag. Äntligen, kan jag tycka. Kanske har inte kampanjen pågått längre än andra amerikanska valkampanjer men det känns som om den pågått en mindre evighet. Jag hoppas och tror på Barack Obama. Han känns lite mer hoppingivande än McCain. Men samtidigt vet vi ju att skillnaden i slutänden blir marginell. Vi får se senare hur det har gått. I själva valet, då.

Grått och lite mildare i den här delen av Småland, idag. Men jag låter inte vädret påverka mig alltför mycket, utan känner mig glad (utan att vara tigerskuttig... mer som en stilla inre tillfredsställelse och positiv anda) och som att jag är på väg. Vart vet jag ju inte än - men något kommer att hända. Skön känsla!

Nu får det blir en stor mugg kaffe till och sedan är det dags att gå till jobbet - dvs korsa gatan... ;-)

Ha en tokfin tisdag, me lovely ones!

Inga kommentarer: