lördag, november 01, 2008

... i vilken vår hjältinna fuldesignat

Jag har varit - och är! - helt absorberad av fulpyssel hela dagen. Inspirationen har jag fått av fuldesign.se och ett par böcker jag köpt - Din mamma jobbar inte här av Annika Huett och Subversive Cross Stitch av Julie Jacksson.

Två saker är jag klar med och de ska bli present respektive julklapp till två vänner. Lugna och fina nu; de läser ändå inte bloggen så det är lugnt för mig att lägga upp dem...

Här är vad jag åstadkommit såhär långt:
















Den här ska strykas och sedan monteras i en ram jag ännu inte har.





















Och den här är helt klar för inslagning i fint papper.

Jag har hunnit med en intensiv mailväxling med en annan vän också, på förmiddagen. Mycket intressant feedback på mitt skrivande här, vilket t o m fick mig att gå tillbaka och redigera en smula. Men det fick mig också att besluta mig för att vara öppnare om vissa saker - fast på ett subtilt vis. vetefan hur det ska gå till...

Stay tuned me lovely ones...

Inga kommentarer: