måndag, november 17, 2008

... i vilken vår hjältinna tänkt på tiotusen ting

Jag loggar in och ser att antalet besök på bloggen nu passerat tiotusenstrecket! WOW! Även om det egentligen handlar om ett mindre antal synnerligen flitiga läsare är det ändå spännande att bloggen lästs så mycket på ganska exakt ett år! Och då var den ju ändå stängd 4-5 månader!

TACK, me lovely ones! TACK!

I den kinesiska filosofin handlar "de tiotusen tingen" om alla ting i sinnevärlden - den värld vi lever i, sådan den nu är beskaffad i all sin förgänglighet. Med tanke på det diversierade innehållet i bloggen så känns det faktiskt passande.

Det blev inte så många utvecklingssamtal idag. Magsjuka och annat gjorde att samtalen jag bokat in efter konferensen fick flyttas. Det var kanske lika bra - jag sov bara sisådär inatt. På väg hem gick jag nerom affären för att köpa hem mjölk, kaffe och skorpor. Jag lyxade till det med en god svart vinbärsmarmelad, också. I affären sprang jag ihop med Stefan - hårdrockens förkämpe No 1 i Emmajävlaboda. Det var minsann ett tag sedan. Han har rakat av sig det långa håret. (Jag hoppas intresseklubben noterar detta.)

När jag handlat klart gick jag och postade Ansökan. Jag vill så gärna ha det där jobbet att jag faktiskt var riktigt nervös när jag skrev ihop ansökan och filade på CV't. Det pirrade lite i handen när jag släppte ner det i den stora gula lådan. På onsdag tänker jag ringa och säga att jag ju, av en händelse, råkar vara i Stockholm över veckoslutet och om de vill träffa mig så kunde jag ju kvista förbi på fredag eftermiddag. Jag har - så smått - börjat kolla upp utsikterna att hitta ett vettigt boende. De ser inte direkt lysande ut...














(Sara Granér har gjort serierutan)

2 kommentarer:

Caligula sa...

Shit! Kan jag oxå se hur många som läst min? Knappast så många, haha! =D

dyermaker sa...

Det kan du om du satt in ett räkneverk! Jag trodde aldrig att jag skulle nå upp till så många! :D