lördag, november 29, 2008

... i vilken vår hjältinna ska på gudstjänst






















Idag är Dagen. Dagen B. Dagen jag väntat på. Dagen då jag - på rad 1 - ska se, höra och insupa Bob Hansson. Jag vet hur det kan vara med vissa konserter; de ger mig en upplevelse av religiös karaktär. Och jag förväntar mig inget mindre av kvällens begivenhet. Vad som händer i övrigt står skrivet i stjärnorna. Men jag blir inte alls förvånad om jag hittar mig själv i skåningars glada lag frampå nattkröken. Dock ska jag inte gå vilse (bildligt talat). Slut med det nu.

DÄM vad Candlemass är sköna, förresten. Klassikern Epicus Doomicus Metallicus dånar ut genom högtalarna här nu.

Ha en helt fantastisk lördag, me lovely ones! Det ska jag ha... ;)

Hårstatusrapport:

Imorse behövde mitt hår tvättas.
Så det gjorde jag.
Med Coops balsam.
Därefter kramade jag ur håret med en handduk, la i lite av leave-in-produkten med det megalånga namnet och lite intimgel och ploppade det en halvtimme.
Sedan tog jag av opethtishan (som jag använder till ploppningen) och bara lät håret vara (no hands!) tills det var riktigt torrt. Då borstade jag igenom det, sprejade med lite vatten och la i lite mer gel och kramade upp det och nu är jag jättefin igen, och - tro't den som vill! - jag har faktiskt lite fall på håret. Det är fanimej sheer bloody magic, det!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill se BILDER på håret! Och så ett råd, eller en förmaning.. Kan du inte låta bli att borsta, och bra dra fingrarna igenom? Du krajar ju lockar och sånt när du borstar.. Är det tovigt (vore konstigt) eller är det bara en sån vana?

vajl, som är barnsligt glad åt uppdateringar om ämnet.. :D

dyermaker sa...

Lockar och lockar... Vågor. Om jag är optimistisk. Och de komer tillbaka när jag borstat, vattnat, gelat och kramata upp.

Anonym sa...

Jo... man kan göra eget gele också om man vill. Man kokar linfrö, vispar och silar med en trådsil så man får upp "kletet" men inte själva frökapslarna.

Jag ska kolla om jag hittat exakt hur man gör.

Inga färgämnen, konserverings eller stabiliseringsmedel eller jäkla massa E i alltså.

dyermaker sa...

annaanna> Spännande!

Och hur skriver jag egentligen..? komer? kramata? GAH!

Anonym sa...

Koka din egen hårgelé: 1 msk linfrön, 1 kopp vatten, koka i tio minuter och sila sedan bort linfröna. För extra stadga, dela en citron eller apelsin (oskalad) i fyra bitar och låt koka med. Du kan även experimentera med att blanda i lite honung och/eller aloe vera.

Dixit Annika, översteprästinnan på Lockig

Vajl

dyermaker sa...

Detta kan bli årets julklapp! Hehe! ;)
Går det bra med krossade linfrön, månne?

Anonym sa...

Det antar jag, äckelpäcklet är väl detsamma?

Önskar såå jag hade en digitalkamera just nu. Har haft monsterinpackning i natt, och så tvättat och ploppat och Klickat, och är om inte pudelaktig så iaf väldigt väldigt S-vågig över hela huvudet! :)

vajl

Anonym sa...

Vajl var snabbare än mej *smiles* för det var precis den beskrivningen jag var ute efter.