lördag, maj 30, 2009

... i vilken vår hjältinna tar dagen som den kommer

Vilken lat och skön dag det har varit. Förutom pyssel i lagom takt med tvätt och lite plock med ryggsäck och festivalgrejer har jag verkligen inte gjort många knop. Druckit kaffe, kollat Stockholm Marathon lite, småpratat med Matilda och suttit på balkongen ibland. Lagat middag; det blev fullkornspasta med en sås på ett par finhackade schalottenlökar, ett par pressade vitlöksklyftor och ett par grabbnävar champinjoner som fick fräsa i lite smör, kryddas med salt och grovmalen svartpeppar och sedan koka ihop med en skvätt kelda lagalätt. Blandad sallad till det.

Matilda mår inte bra. Har haft krångel med magen och har sovit och läst mesta delen av dagen. Det är inte bra att hon är sjuk, förstås, men även när hon är frisk hör hon till de där som vet hur man softar och inte vill ha blåsorkestrar och fullspikade dagsprogram. Det enda vi planerat för helgen är en solpicknick vid Drevan imorgon, om hon mår bättre då.

Jag har också ägnat en del av eftermiddagen med att läsa igenom inspirationskällan Lindas blogg(ar). Den tjejen är ett föredöme inte bara när det gäller löpning och träning utan i personlig utveckling och jävlaranamma! Jag är spänd på att höra hur det gick för henne i dagens mara, samtidigt som jag vet att hennes mål ursprungligen var att springa maran först nästa år. Underbart jobbat, tjejen!

Jag ska inte springa någon mara nästa år, men väl en halvmara. Under förutsättning att jag först fixar de tre millopp jag ska springa i år. Det har jag lovat mig själv. Dock vet jag inte än vilket lopp som kan bli aktuellt. Efter vad jag hört är Göteborgsvarvet alldeles för bökigt och slabbigt och knôkat. Tänk om det funnes en halvmara i vacker natur? Jag får kolla runt.

Tidigare idag hade jag en idé om att ge mig ut och springa en mindre runda i eftermiddag. Men jag tog sedan ett aktivt beslut att i stället ta en runda imorgon bitti, innan värmen kommer. Känns benen okej får det bli 10k. Annars 5.

Kvällen är inte över och jag lurar på att lägga lite färg i håret. Eller... om jag kanske ska göra det imorgon kväll. Svåra beslut, me lovely ones... ;-)

Inga kommentarer: