torsdag, maj 14, 2009

... i vilken vår hjältinna haft en fin eftermiddag

Efter träningen (som kändes skönt tuff utan att ta kål på mig) åkte jag till T-centralen för att träffa Anna och så promenerade vi genom gamla stan och via Slussen bort längs Hornsgatan. På vägen stannade vi på en krog och åt pasta med skaldjur. Så himla skönt att strosa och prata och skratta och bara ha det allmänt gott. Dessutom fyndade jag en lampskärm, till en av mina skärmlösa bordslampfötter, för en tia på en secondhandbutik. Den blev riktigt fin, men jag har verkligen svårt att vänja mig vid det kyliga ljus som lågenergilampor avger. Skitfult, faktiskt. Jag får väl göra som så många andra och hamstra på mig vanliga miljöstygga glödlampor...

Naglarna är nylackade. I morgon är det Fin fredag. Igen! Dags att sussa.

Nattinatti, me lovely ones...

Inga kommentarer: