tisdag, maj 19, 2009

... i vilken vår hjältinna minns soligare dagar






















Jag minns till exempel hur det var i söndags när jag och syrran Cia var ute och långpromenerade i eftermiddagssolen, ute i "min" skog. 12 sköna kilometer blev det och eftersom vi bara gick fick kameran följa med. Vi började i den gröna, skira lövskogen utanför mitt hus och fortsatte sedan genom kolonistugeområden, runt en liten sjö och genom en skog.














Varmt, soligt och vackert. Det känns fint att tänka på idag, när jag sitter och huttrar på jobbet och det är blåsigt och ganska jämngrått därutanför fönstret.














Just nu är det annars ovanligt lugnt här; eleverna har idrott och jag har just lagt in betygen i årets betygskatalog. Om en liten, liten stund ska jag gå bort till gymmet och köra mig ett ordentligt pass innan jag åker hemåt. Jenny och Jonathon är senare än tänkt (varför blir jag inte förvånad? ;-)) så de får inte nöjet att möta mig i stan, utan får leta sig hem till mig på egen hand. Men det är nog inga problem eftersom jag smsat en hitta-till-mamma-for dummies till Jenny... Så även om hon inte är så van vid Stockholm så bör hon hitta rakt på, liksom. ;-)

4 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Deb ser fin och skön ut, "din skog".

Nu är det exakt 2 veckor (give or take några få timmar) tills vi ses *smiles*.

dyermaker sa...

Ja, den är rogivande och stilla trots närheten till storstaden!

Ja! Om två veckor (give or take en halvtimme) glider jag in på Norje Boke! WOHOO! Ska bli SÅ roligt att ses igen!

Anonym sa...

Fina bilder! Längtar genast ut i skogen.

Caligula sa...

Underbara bilder! Längtar till jag blir av med kryckorna och kan ta mig ut på "mitt" naturreservat! =)