fredag, maj 29, 2009

... i vilken vår hjältinna hållt fast vid ett beslut

Jag skulle ju börja cykla till jobbet en dag i veckan. Fredagar. Igårkväll la jag fram träningskläder, packade ner duschgrejer och fräscht ombyte i ryggsäcken och bredde ett par mackor. Vaknade i natt av mystiska ljud. Efter att ha kommit upp ur mitt mest omtöcknade tillstånd insåg jag att ljudet härrördes från regn mot mina fönster. Smått deprimerad, och lite kinkig, drog jag täcket över huvudet och somnade om. Vaknade kvart över fem av telefonväckaren och klev upp. Satte på en mugg kaffe och konstaterade förnöjt att det visserligen var mulet men i alla fall uppehåll. Klädde mig, precis som jag tänkt, och satte mig framför morgonteven några minuter med kaffemuggen och kollade vädret. SOL över Stockholm idag! Sålunda peppad hojade jag iväg 05.59 och var framme på jobbet 07.02. Dörr till dörr på 63 minuter alltså. Det är faktiskt 3 minuter snabbare än när jag åker kollektivt! WOHOO!!!

Tog en skön dusch på jobbet, åt ett äpple, satte på en kanna kaffe och drack sedan mitt kaffe och mumsade i mig mina medhavda mackor. Och... utanför mitt fönster skiner solen idag!














Det är en Fin Fredag, me lovely ones!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur sjutton orkar du vara sååå morgonpigg???
//malin

dyermaker sa...

Jag är inte alls morronpigg. Jag går upp ändå. Och SEN blir jag pigg! :D

Jossan sa...

Bra hojat bruden!