onsdag, maj 06, 2009

... i vilken vår hjältinna fortsätter

Utanför mitt vardagsrumsfönster skiner solen på en lätt disig himmel. Vädringsfönstret står lite på glänt och jag hör trafikbruset. Jag tänker att om jag blundar kanske jag kan inbilla mig att det är hav jag hör. Men det funkar inte. Istället tittar jag på morronteve, äter snällt min havregrynsgröt och dricker mitt svarta kaffe. Möte direkt när jag kommer till jobbet och jag har "inringningstelefonen" i väskan. Det är den telefon vi använder för att ringa våra elever på morgonen (och ibland på kvällen) för att påminna dem om att de har en skola att gå till. Jag ska ringa några samtal på tunnelbanan. Långt ifrån alla behöver den här pushningen en enda dag - andra behöver den hela tiden. Förmiddagen ska bli lugn - efter mötet har jag planeringstid. Då ska jag planera.

Ha det, me lovely ones!

2 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Vad smart det där men inringningstelefon, ytterligare ett sätt att "de" varje enskild person/elev. Jag tycker det verkar mycket bättre att ha en sådan funktion inlagd i arbestuppgifterna på en skola som din än som på många andra ställen där lärarna tittar på klockan och suckar (det syns att läraren tänker, nähä, då dök inte Nisse upp i dag heller), i bästa fall alltså...

dyermaker sa...

Ja, det är en bra sak och det funkar väldigt ofta! :)