torsdag, maj 14, 2009

... i vilken vår hjältinna börjar tröttna

Nu är jag väldigt trött på detta ständiga frysande. Ska jag behöva ha det så? Jag har jeans, tröja och kofta på mig, plus en sjal runt halsen. Men jag fryser hela tiden, mina fingrar är helt stela och det är väldigt olustigt. Ventilationen tjuter hela dagarna vilket inte bara kyler ner utan renderar mig en sällsam trötthet i huvudet, dessutom. Fastighetsägaren/förvaltaren är vidtalad men än har inget hänt.

Nåväl. Om en stund blir jag rejält varm. Strax dags att tagga och axa mot gymmet för en timmes genomkörning på crosstrainer och vid maskiner innan jag ska åka in till stan och träffa Anna för en promenad och en mysig fika. Jag tror det blir Djurgården; åtminstone var det vårt ursprungliga upplägg. men kanske blir det en stadsvandring istället och ett fik i Gamla stan. Vi får väl se vartåt näsorna pekar, helt enkelt.

Mycket på jobbet idag, annars. Inte så många elever inne på förmiddagen, men de som var här jobbade helt fantastiskt bra och vi hann massor! Jag har också sluträttat uppsatserna från nationella provet (engelska) och så har vi (jag och Marianne) påbörjat planeringen inför hösten. Konkret. Vi ska göra totala rockader vad gäller rummens användning och det är ungefär en triljard grejer som ska tänkas på. Dessutom ska jag ansvara för planeringen av vårt blivande skaparrum där det ska finnas möjlighet att sy, pyssla med smycken och annat, ägna sig åt bildverksamhet och liknande. Spännande! Måste bara funta på allt som kan tänkas behövas inskaffas. Ett eget engelskarum får jag också, som också blir hemvist för mig (arbetsrum) och mina mentorselever (arbetsplatser). Måste tänka på vad som kan behövas där också, och hur jag vill inreda/utforma det. Tjohej!

Men nu är det dags för träning! Jag gittar! Stay tuned, me lovely ones!

3 kommentarer:

parlbesatt sa...

Vad gäller pysslet är det mycket billigare att handla hos grossist nånstans i Bredängs industriområde, fast jag minns tyvärr inte vad affären heter just nu...

Annars tänkte jag man kunde fråga Panduro och såna om de inte vill donera, som en social insats?

Pärlor och sånt köper du billigt på Perlehuset, som stänger helt i slutet av maj! :)

dyermaker sa...

Vilka BRA tips, pärlisen! Dessa noteras. Var hittar jag Perlehuset, då?

Anonym sa...

Frejgatan 6. Ta med cash, de har plockat bort kortmaskinen, fick jag höra idag (och fick gå därifrån tomhänt).

Hittar inte namnet till den där industriområdesgrossisten. Trodde det var Brio, men nu står det still. Kan fråga på majsormens skola nästa gång jag talar med dem, om du vill. Det var MYCKET billigare att handla där än hos detaljist.

Lag Sydöst