onsdag, maj 13, 2009

... i vilken vår hjältinna letat förgäves

Jag har lagt en lång stund av idogt nätletande för att få veta energiinnehållet i de påsar med "Coop Instant Cappuccino"-pulver som jag har aft liggande i min skrivbordslåda en tid. Jag är sugen på något varmt och gott innan jag går hem för dagen, men samtidigt ytterligt petig med kalorier och sådant nu. Jag hittar ingen info så jag struntar i något varmt och gott, packar ihop mina grejer och drar hem ändå.

Hemma väntar en joggingrunda och tvättstugan. Sedan väntar antagligen sängen, som vanligt. Livet i storstaden är inte allt hektiskt och glammigt, men det är faktiskt ganska skönt. Turista på riktigt ska jag göra under min semester, som till största delen ska tillbringas på hemmaplan. Ja, jag ska ha en staycation (eller hemester, på svenska?), som det har namnats till nu i lågkonjans tidevarv. Trendigt värre, alltså. Men det är väldigt frivilligt; i flera år har jag varit sugen på en vecka, eller två, i Stockholm. Nu bor jag här och det vore väl själva fan om jag inte skulle passa på att se och göra allt det där jag tänkt mig. En del i sällskap med barn, P och/eller goda vänner - en del på egen hand.

Men nu: hemgång! Stay cool, me lovely ones!

Inga kommentarer: