söndag, december 28, 2008

... i vilken vår hjältinna återtagit goda vanor











Sedan i torsdags har vi nu tagit en daglig powerwalktimme, Jenny och jag. Så även idag! SKÖNT! Kallt och halkigt och blött (igår) men så gott att röra på sig ordentligt.

Jag sitter och kollar var, i min blivande nya hemstad, det finns uppmätta vägar och slingor. Hälsans känns bra, tycker jag, eftersom de vanligen går i bebodda och upplysta trakter, vilket gör att jag kan gå ut även under dygnets mörkare timmar (jag nattränar inte, men så här års är det ju bara ljust mellan typ 08-16).

Å andra sidan skulle det vara underbart att gå - och jogga! - på mjukare underlag och med skog och ängar som omgivning. Jag ska leta efter sådant också. Dessutom kan jag ju be om viss guidning. Det är en skön tanke!

Powerwalken och frukosten är alltså avklarade. Nu ska jag strax följa Jenny till stationen och passa på att köpa en tjock, härlig DN att krypa upp i soffan med, framåt kvällningen.

Stay tuned, me lovely ones...

Inga kommentarer: