onsdag, december 03, 2008

... i vilken vår hjältinna ätit julmiddag

När jag varit ute och kommer hem - även när klockan är betydligt senare än såhär - är det mysigt att bara sitta i underklänningen, med fötterna på bordet, och småslöa lite. Smutta på en whisky (ajajaj snart slut på finwhisky i det Magdalenska hushållet... måste åtgärdas!) och bara flura lite.

Om man är vegetarian finns det sannerligen inte mycket att smarra i sig från en traditionellt julbord. Bröd, smör, kokt potatis, halva ägg och rödbetssallad känns som något jag är väldigt glad att jag slapp betala för. Iofs fuskade jag och åt lite av laxen också. Två pyttebitar. Och en sked Jansson, eftersom storkkök/restaurangkök ändå är så jävelsnåla med ansjovisen. Men jag blev mätt och ungdomarna från artistskolan Stage4You var rätt duktiga.

Men - som alltid! - var förfesten det riktigt trevliga och seriöst hade jag hellre varit kvar hemma och glammat med de 11-12 kollegor som dök upp härhemma! Skön stämning, gott tilltugg och glatt humör och nästan inget jobbsnack alls. Najs! Repris på det nångång!

Nu är det nog dags att krypa ner under mjuka, fluffsiga duntäcket och försöka somna. Två arbetsdagar kvar, den här veckan. Studiedagar. Eleverna är lediga. Jag jobbar. Kompetensutvecklingsdagar. Det brukar sällan innebära komepetenshöjning, men jag går dit med öppet sinnelag så får jag väl se hurpass utevecklad jag känner mig när jag kommer hem.

G'night, me lovely ones...

Inga kommentarer: